Balık yağı prostatı önlüyor mu?
25.03.2009 - 09:00
US News and World Report dergisinin haberine göre, San Francisco'daki California Üniversitesi bilim adamları, yüksek miktarda omega-3 asiti alan kişilerde prostat kanseri riskinin yüzde 60'a yakın azaldığını tespit etti. Omega-3 asidi somon, ringa ve orkinos gibi balıklarda yüksek miktarda bulunuyor. Araştırma aynı zamanda, omega-3 yağ asidinin, prostat kanseri geninin etkisini de tersine çevirdiğini ortaya koydu.Araştırma çerçevesinde prostat kanseri rastlanan 466 erkek hasta ile 478 sağlıklı erkeğin yemek alışkanlıkları incelemeye alındı. Ayda ortalama iki-üç kez omega-3 açısından zengin balık yiyenlerin prostat kanserine yakalanma riskinin yüzde 36 azaldığı saptandı. Haftada bir kereden fazla balık yiyenlerde ise prostat kanserine yakalanma riskinin yüzde 57 oranında düştüğü anlaşıldı.Araştırma ekibinin başında bulunan Profesör John Witte, omega-3 yağ asidinin, prostat kanserini önleme sürecinin “enflamasyonu önleme etkisiö ile gerçekleştiğini açıkladı. Buna göre, bağışıklık sisteminin dış etkilere yanlış şekilde tepki vermesi olarak kabul edilen enflamasyon, kanser riskini tetikliyor. Omega-3 yağ asitleri ise enflamasyonu önleyerek dolaylı şekilde kanser riskine etkide bulunuyor.Araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer sonuç da, az miktarda alınan omega-3 yağ asidinin, vücudunda COX-2 geni bulunanlarda ters etki göstermesi oldu. Buna göre omega-3, prostat kanserini hızlandıran COX-2 genini tetikleyerek, bu geni taşıyan erkeklerde kanser riskini tırmandırabiliyor.
Yorum Yaz |
Yorumları Oku
Konu İle İlgili Diğer Haberler
Fındık yağı yaşlanmayı önler!
18.03.2010 - 03:00
Uzmanlar, fındık yağının; yüksek oranda Omega 9 ve zengin miktarda E vitamini içererek yüksek tansiyon riskini azalttığını, kalp-damar hastalıklarına karşı da koruyucu etkiye sahip olduğunu söylüyor. Omega...
Balık yemeyenler keten tohumu yesin!
11.01.2010 - 04:00
Keten tohumu; göğüs, kolon ve prostat kanserini önlüyor. Yapılan bir araştırma keten tohumunun Omega 3 ve Omega 6 yağ asitlerinin iyi bir kaynağı olduğunu ortaya çıkardı. Uzmanlar günde bir yemek kaşığı...
"Lorenzo'nun yağı"
06.11.2009 - 04:00
Sinir sistemi hastalığı adrenolökodistrofiye (ALD) yakalanan 2 çocuğa gen tedavisi uygulandı.
"Yılan yağı kelliğe çare değil"
29.09.2009 - 04:00
Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dermatoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ekrem Aktaş, kelliğe karşı "yılan yağı" ile istenmeyen tüylere karşı "karınca yumurtası yağı" kullanılmasının hiçbir bilimsel geçerliliğinin olmadığını bildirdi.
Yılan yağı
29.09.2009 - 04:00
Kelliğe karşı "yılan yağı" kullanılır mı?
Şu Sivas'ın meşhur "doktor balıkları"
10.08.2009 - 04:00
Sivas, Kangal'daki kaplıcalarda bulunan ve "doktor balıklar" adı verilen "garra rufa obtusas"lar spa havuzlarında sedef hastalarının derilerini azar azar kemirerek bir nevi şifa dağıtıyorlar.
'Sarı nokta'ya yağlı balık
10.06.2009 - 04:00
Bilim adamları, yaşlılıktan kaynaklanan bir göz hastalığının haftada en az iki kez yağlı balık yenerek dizginlenebileceğini açıkladı.
Balık aş erme!
31.03.2009 - 04:01
Gebelerin % 41'i haftada bir kez, % 20'si bazen, % 4'ü ise hiç balık tüketmiyor.
Hamile kadının balıkla arası pek iyi değil!
31.03.2009 - 04:01
İzmir'de 250 hamile kadın üzerinde yapılan bir araştırmada, gebelerin yüzde 41'inin haftada bir kez, yüzde 20'sinin bazen balık tükettiği, yüzde 4'ünün ise bu ürünü hiç tüketmediği sonucu ortaya çıktı.
| Anason | Çörekotu | Defne |
| Hardal | Hindistancevizi | Karabiber |
| Karanfil | Kekik | Kimyon |
| Kırmızı Pul Biber | Köfte Baharı | Sumak |
| Susam | Tarçın | Tatlı Toz Biber |
| Vanilya | Yenibahar | Zencefil |