Bitkisel Tedavi

ŞİFALI BİTKİLER BAHARATLAR

Bitkisel Tedavi, Şifalı Bitkiler, Baharatlar ve Alternatif Tıp İle İlgili Aradığınız Herşeyi Bulabileceğiniz Sağlık Rehberiniz.



Düşük karbonhidratlı diyetlerin tehlikesi

25.08.2009 - 04:00


Son zamanlarda oldukça popüler hale gelen, karbonhidrattan yana fakir, et, balık ve peynirden yana zengin diyetlerin kalp krizi riskini artırdığı öne sürüldü.


İsrail'deki Beth Israel Deaconess Tıp Merkezi'nde yapılan bir çalışma, düşük karbonhidratlı beslenmenin damarlarda tıkanmaya yol açtığını ve dolayısıyla kalp krizi riskini yükselttiğini gösterdi. Özellikle 1990'lı yıllardan itibaren popüler hale gelen düşük karbonhidratlı diyetlere rağmen, kalp krizi rakamlarının tırmanışa devam etmesinden yola çıkan araştırma çerçevesinde, bilim adamları düşük karbonhidratlı beslenmenin kardiyovasküler sistem üzerindeki etkilerini inceleme altına aldı.Bu çerçevede farelere üç farklı diyet uygulandı. Birinci tip diyet standart fare diyetinden oluşurken, ikinci gruba batı tipi yağlı diyet, üçüncü gruba da karbonhidrat düzeyi düşük ama protein düzeyi yüksek diyet uygulandı.Sonuçları Ulusal Bilimler Akademisi Dergisi'nde yayınlanan araştırmaya göre, karbonhidrattan yana fakir diyet kolesterol seviyesini düşürmediği gibi, damar çeperlerinde yağ plakları oluşumunun hızlandığı ve ateroskleroz adı verilen damar tıkanmalarının arttığı görüldü. 12 haftalık karbonhidrattan yana fakir beslenmenin ardından farelerde kilo kaybı meydana gelmesine karşın, damar tıkanmalarında yüzde 15 artış gözlendi. Aynı sürede batı tipi yağlı diyet uygulanan farelerdeki damar tıkanmalarında ise sadece yüzde 9'luk bir artış meydana geldi.Araştırmacılar, düşük karbonhidratlı beslenmenin, kemik iliği hücreleri üzerinde olumsuz etki yaparak, kandaki yağ depolarının temizlenmesini engellediğini düşünüyor.

Yorum Yaz |
Yorumları Oku





Konu İle İlgili Diğer Haberler

Çok düşük kolesterol de kanser ve Alzheimer nedeni
09.12.2009 - 10:00
Kolesterolünü düşürmeyi sağlıklı yaşam olarak görenleri Prof. Dr. Bingür Sönmez, uyarıyor: Ne kadar düşürürsem o kadar iyidir diye hırsa kapılıp kolesterolfobik olmayın. Çok düşük kolesterol cinsel soruna...


Düşük kolestrol prostat kanserinden koruyabilir
04.11.2009 - 04:00
ABD'de yapılan bir araştırma, düşük kolesterolün, erkeklerin hızla yayılan prostat kanseri türüne yakalanma riskini azaltabileceğini bildirdi.


Kan şekerini düşük tut kalp krizinden korun
20.06.2009 - 04:00
Kan şekerini istikrarlı şekilde düşük seviyede tutmayı başaran şeker hastaları, kandaki glikoz oranı yüksek seyredenlere oranla kalp damar hastalıklarına daha az yakalanıyor.


Sitemizde Bulunan Baharatlar

Anason Çörekotu Defne
Hardal Hindistancevizi Karabiber
Karanfil Kekik Kimyon
Kırmızı Pul Biber Köfte Baharı Sumak
Susam Tarçın Tatlı Toz Biber
Vanilya Yenibahar Zencefil

dizayn Tianno Web Tasarım