Bitkisel Tedavi

ŞİFALI BİTKİLER BAHARATLAR

Bitkisel Tedavi, Şifalı Bitkiler, Baharatlar ve Alternatif Tıp İle İlgili Aradığınız Herşeyi Bulabileceğiniz Sağlık Rehberiniz.



Kan şekerini düşük tut kalp krizinden korun

20.06.2009 - 04:00




İngiliz Kalp Vakfınca finanse edilen, Cambridge Üniversitesi ekibi tarafından yürütülen araştırma, kan şekeri ile kalp hastalıkları arasında bugüne kadarki en sağlam ve güvenilir bağlantıyı ortaya koyan çalışma olarak değerlendiriliyor.5 araştırmanın sonuçlarının havuzda toplanıp değerlendirildiği çalışmaya göre, kan şekeri seviyesini düşük tutmak kişiye kalp krizinden yüzde 18, kalp damar hastalıklarından da yüzde 15 oranında fazla koruma sağlıyor.Söz konusu avantaja standart diyabet tedavisi değil standart tedaviye oranla daha yoğun ve etkin diyabet tedavisi görenlerin sahip olduğuna dikkati çeken araştırmanın "yoğun tedavi sırasında kullanılan ilaçlar mı yoksa bir miktar yüksek şeker mi tercih edilmeli" sorusuna net olarak yanıt verdiği belirtiliyor.Diyabet hastalarının şeker hastası olmayanlara göre kalp hastalıkları konusunda dezavantajlı olduğu ifade edilen açıklamada, bunun önüne geçilebilmesi için kandaki şeker düzeyinin istikrarlı şekilde standart tedavilerde öngörülen düzeyin altında tutulmasının yararlı olduğu kaydediliyor.Şeker hastalarının, kandaki glikoz oranları kadar kolesterol seviyelerini de sürekli kontrol altında tutması gerekiyor.İngiltere'de 33 binden fazla şeker hastası üzerinde yapılan araştırma, geniş bir zaman diliminde kandaki glikoz seviyesini tespit etmeye yarayan HbA1c testlerinin sonuçlarından elde edilen verilere dayanıyor. Sağlıklı bireylerde HbA1c yüzde 4-5 arasında seyrederken diyabet hastalarında yüzde 6.5 kabul edilebilir bir değer olarak görülüyor. Standart diyabet tedavisinde bu oranınyüzde 7.5 civarında olduğuna işaret edilen araştırmada, daha etkin tedavi uygulanan ve HbA1c seviyesini yüzde 6.6'ya düşürebilenlerin kalp damar hastalığı riskini de yüzde 20 oranında aşağı çektiği belirtiliyor.Araştırmanın sonuçlarını kaleme alan Cambridge Üniversitesinden Prof. Dr. Kausik Ray, değerlendirmesinde şu ifadelere yer veriyor:"Önceki araştırmalar, düşük şeker seviyesinin gerçekten hastalar için yararlı olup olmadığı konusunda açık kapı bırakıyordu. Bu alanda ek çalışmalara ihtiyaç olmakla birlikte bizim çalışmamız kişinin yaşam alışkanlıklarındaki değişiklik ve ilaç tedavisiyle birlikte kandaki glikoz seviyesinin düşük tutulmasının önemini ortaya koydu."Prof. Dr. Ray, diyabeti etkin şekilde tedavi etmenin ileride böbrek yetmezliği veya körlükle sonuçlanan ince damar zedelenmelerinin önüne geçebileceğini, şeker hastalarında en sık görülen ölüm nedeninin kalp krizi olduğunu belirtiyor.Ray, hem hastalara hem de doktorlara diyabette kabul edilen değerlerin altına inmek için çaba sarf etmelerini öneriyor.

Yorum Yaz |
Yorumları Oku





Konu İle İlgili Diğer Haberler

Nar kan dolaşımını artırıyor
03.03.2010 - 04:00
İçeriğindeki zengin bileşenlerle kansere karşı savaş açan ve koroner rahatsızlıklara karşı koruyan nar, son dönemin gözde meyvelerinden... Narın yararlarını fark eden Kaliforniya Üniversitesi'nin yaptırdığı...


Yeni çıkanlar
22.02.2010 - 04:00
Oyun arkadaşları Polly ve PıtırcıklarÇocukların yaratıcılığını geliştirerek, onlara birbirinden farklı kombinasyonlar yaratma fırsatı sunan Polly Pocket ve minik dostları Pıtırcıklar, çocukların oyunlarına...


Kanser olmayan tiroid nasıl tedavi edilir?
09.02.2010 - 10:00
Tiroidoloji Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cumali Aktolun, tiroid hastalıklarda ameliyatsız tedavi seçeneği radyoaktif iyot tedavisini anlattı.Radyoaktif İyot Tedavisi (RAİ Tedavisi) tiroid...


Tatile çıkamıyorsanız onu büyükannesine götürün!
28.01.2010 - 04:00
Sömestre tatili döneminde çocuklarının hem eğlenip dinlenebilmeleri, hem de okula tekrar uyum sağlayabilmeleri için ailelerin nasıl bir yol izleyeceklerini Acıbadem Bakırköy Hastanesi Uzman Psikologlarından...


Yeni çıkan ürünler
27.01.2010 - 04:00
Ellerin temizliği içinSıvı sabun markası Saloon, yeni ürünü 'Saloon Extra Koruma Antibakteriyel El Jeli' ile domuz gribine ve diğer bulaşıcı hastalıklara yol açan bakterilere karşı etkin bir koruma sağlıyor....


Gargaralar ağız kanseri mi yapıyor?
23.01.2010 - 10:00
İngiliz bilim adamları, içeriğinde alkol bulunan gargaraların ağız kanseri riskini artırabildiğini kanıtladı. Newcastle Üniversitesi uzmanlarının araştırmasına göre bu gargaralarda bulunan yüzde 26 oranındaki...


Kanserden korunmak için doğal antioksidan tüketin!
23.01.2010 - 10:00
Hücelerinizi korumak için avuç avuç vitamin hapı yutmak yerine, bol bol sebze ve meyve yemelisiniz. Amerikalı kanser uzmanı Dr. Lorenzo Cohen, doğal yoldan alınan antioksidanların, hem kanserden koruduğunu...


Domates prostat kanseri ilacı gibi
19.01.2010 - 04:00
İçerdikleri likopenin antioksidan etkisi nedeniyle başta domates olmak üzere, pembe greyfurt ve karpuz gibi özellikle likopen yönünden zengin olan meyve ve sebzeler bazı kanser türlerine karşı koruyucu...


Kansere karşı yalnız değilsiniz!
15.12.2009 - 04:00
Kanser çağımızın en önemli ve ciddi hastalıklarından biri. Uluslararası Kanser Araştırma Kurumu'nun araştırmalarına göre; 2025 yılından sonra her yıl 30 milyon kişi kanserle tanışacak. Türkiye'de ise,...


Çok düşük kolesterol de kanser ve Alzheimer nedeni
09.12.2009 - 10:00
Kolesterolünü düşürmeyi sağlıklı yaşam olarak görenleri Prof. Dr. Bingür Sönmez, uyarıyor: Ne kadar düşürürsem o kadar iyidir diye hırsa kapılıp kolesterolfobik olmayın. Çok düşük kolesterol cinsel soruna...


Sitemizde Bulunan Baharatlar

Anason Çörekotu Defne
Hardal Hindistancevizi Karabiber
Karanfil Kekik Kimyon
Kırmızı Pul Biber Köfte Baharı Sumak
Susam Tarçın Tatlı Toz Biber
Vanilya Yenibahar Zencefil

dizayn Tianno Web Tasarım